پرندگان

چه قفسی برای عروس هلندی مناسب است؟ خرید و قیمت انواع قفس پرندگان

پرنده عروس هلندی

قفس-سلطنتی-آبی- عروس هلندی scaled-minقفس-سلطنتی-زرد- عروس هلندی scaled-minقفس-سلطنتی-مشکی- عروس هلندی 1200x1199-min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امروزه نگهداری عروس هلندی باید طبق شرایط خاصی انجام شود. به همین خاطر شما در قدم اول باید قفسی را برای این پرنده زیبا و دلنشین انتخاب کنید که مناسب آن باشد. به این خاطر که قفس عروس هلندی با ابعاد و اندازه‌های مختلفی بازار وجود دارد، که همه‌ آنها مناسب پرنده شما نیست!

بنابراین بهتر است برحسب نوع و گونه این پرنده، بهترین خانه را برای او انتخاب کنید. در این مطلب علاوه بر موضوع انتخاب قفس، به شرایط نگهداری این پرنده نیز خواهیم پرداخت، چرا که رضایت او از زندگی با شما اهمیت زیادی برای ما دارد.

چگونه پرنده، عروس هلندی را به قفس عادت دهیم؟

در بین گروه طوطیان، عروس هلندی یک پرنده خونگرم و اجتماعی به حساب می‌آید. ممکن است برای انتخاب آن به عنوان یک پرنده خانگی، به شما اخطار بدهند. این پرنده میتواند به قفس خود عادت کند، اما سرعت آن به مسائلی بستگی دارد.

اما برای شروع لازم است بدانید که این پرنده براساس سنی که دارد، به دو دسته جوجه دانه خور شده و پرنده بالغ دسته بندی می‌شود. اگر شما این پرنده را در سنین پایین و یا اصطلاحاً جوجه تهیه کنید، ممکن است واکنش بهتری را به محیط جدید زندگی خود نشان بدهد. به همین خاطر است که جوجه‌های این پرنده بهتر می‌توانند در محیط قفس رشد و پرورش پیدا کنند.

در مقابل نوع بالغ این پرنده ممکن است کمی دیرتر به قفس عادت کند. بدین خاطر شما به زمان طولانی نیازمند هستید تا بتوانید این پرنده را رام خود کنید و آن را در قفس پرورش دهید. پیشنهاد می‌کنیم در زمان قفسی کردن این پرنده در ابتدا کمی به آن بی محلی کنید و سعی کنید تا پرنده در قفس خود آرام بگیرد و با گذشت زمان به محیط جدید زندگی خود عادت کند.

چگونه قفس پرنده، عروس هلندی را تمیز و ضد عفونی کنیم؟

روش تمیز کردن قفس پرنده عروس هلندی

 

 

 

  • از آنجایی که عروس هلندی یک پرنده حساس محسوب می‌شود، شما باید براساس یک تقویم زمانی مشخص، همواره قفس این جانور دوست داشتنی را تمیز و ضد عفونی کنید.
  • در زمان تمیز کردن قفس، در ابتدا تمامی لوازم داخلی آن را خارج نمایید و با استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم، آن‌ها را به خوبی شست و شو دهید و سپس برای پاکیزگی بیشتر، از مواد ضد عفونی‌کننده استفاده کنید.
  • در جهت ضد عفونی کردن قفس این پرنده بهتر است از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و میله‌های قفس را به خوبی پاک کنید و بعد از این اقدام، کمی ماده ضد عفونی‌کننده را بر روی دستمال بریزید و بر روی سطح میله‌ها و در قسمت کف قفس بکشید.
  • بعد از انجام این فعالیت، به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا قفس و لوازم داخل آن خشک شود.
  • برای اینکه قفس عروس هلندی از هرگونه کثیفی دور باشد، بهتر است کناره‌های قفس را به طور روزانه تمیز کنید. البته شما در هر وعده غذایی باید قسمت دانه خوری قفس را کاملاً تمیز و ضد عفونی کنید تا هیچ گونه بیماری و باکتری در آن وجود نداشته باشد. زیرا حساس‌ترین بخش قفس این پرنده زیبا و دوست‌ داشتنی، قسمت دانه خوری و آبخوری آن است که باید همیشه به تمیزی این قسمت توجه ویژه‌ای را داشته باشید.

چگونه قفس پرنده، عروس هلندی را زیبا کنیم؟

روش تمیز کردن قفس پرنده عروس هلندی-min

 

شما در جهت زیبا‌سازی قفس پرنده عروس هلندی می‌توانید از لوازمی استفاده کنید که سبب سرگرم شدن این پرنده جذاب شود. لوازم و تجهیزات مختلفی وجود دارد که برای آشنایی بیشتر، ما چند نمونه از پرکاربردترین و البته جذاب‌ترین آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

  • شما می‌توانید در جهت زیباسازی داخل قفس از گیاهان مصنوعی و همچنین نشیمنگاه‌های شاخه‌ای استفاده کنید. در درجه اول، پرنده‌های زینتی مانند عروس هلندی عاشق نشیمنگاه‌های شاخه‌ای هستند.
  • برای سرگرم کردن پرنده خود از اسباب بازی‌های کوچکو رنگی استفاده کنید. اسباب بازی‌های ی که متحرک و چرخشی هستند، می‌توانند یکی از مهمترین عوامل سرگرمی آنها به حساب بیایند.
  • برحسب ارتفاع قفس، سعی کنید از تاپ‌ها استفاده کنید. چون پرنده‌ها دوست دارند که روی یک تاب بنشینند و آواز بخوانند.
  • حتی اگر فرد خلاقی هستید می‌توانید برای زیبا‌سازی بستر قفس از رنگ‌های اکلیل و براق استفاده کنید و یک جلوی شاد و بی همتایی را به بخش بیرونی و درونی قفس پرنده خانگی خود دهید.

با این وجود اگر زمان دیزاین قفس عروس هلندی خود را ندارید، میتوانید از طریق فروشگاه کلاغ سفید تولید‌کننده انواع قفس و لوازم پرندگان اقدام به خرید کنید.

چگونه قفس پرنده عروس هلندی را گرم کنیم؟

شما برای مراقبت بیشتر از عروس هلندی خود، باید به دمای داخلی قفس او توجه داشته باشید. در این صورت بهتر است به چند نکته توجه کنید تا در مواقع لزوم تغییرات لازم را اعمال کنید.

  • سعی کنید در یک دمای معتدل از پرنده خانگی خود مراقبت کنید، برای اینکار از نصب دماسنج به قفس استفاده کنید.
  • برای گرم کردن قفس این پرنده بهتر است در طول شب از پوشش‌های نسبت نازک مانند رو اندازهای تابستانی استفاده کنید.
  • برای عایق‌بندی گرما در کف و قسمت‌های کناری قفس در زمستان، بهتر است از عایق‌های موقتی مانند پشم شیشه استفاده کنید.

چگونه عروس هلندی را از قفس بیرون بیاوریم؟

برای بیرون آوردن عروس هلندی از قفس، لازم نیست شما اقدام خاصی را انجام دهید و فقط برای شروع کافی است درب قفس را باز کنید و کمی ارزن و یا دانه به این پرنده دهید تا برحسب کشف و کاوش خود از درب قفس خارج شود.

با این حال ممکن است پرنده شما طبق اختیار خود از قفس خارج نشود. در این صورت باید اهمیت خودتان را نسبت به عروس هلندی نشان دهید تا او متوجه محبت شما شود و هیچ گونه مقاومتی را در برابر خروج از قفس نداشته باشد. چون در برخی از مواقع، پرندگان طبق غریزه ترس خود عمل میکنند و قفس را یک محافظ یا قلمرو برای خود قلمداد می‌کنند.

سخن آخر

عروس هلندی علاوه بر اینکه یک پرنده زیبا و دوست داشتنی است، بسیار باهوش نیز است. این پرنده می‌تواند برای شما یک حیوان خانگی عالی باشد، چرا که می‌تواند در زندگی شما هیجان و شادی بسیار زیادی ایجاد کند. شما را دوست داشته باشد و به شما عشق بورزد. با این حال توجه کنید مراقبت از این پرنده نیاز به جدیت دارد، او بسیار حساس است و نیاز به مراقبت شما دارد. به شما توصیه میکنیم که از لوازم با کیفیت برای مراقبت از او استفاده کنید تا پرنده خانگی شما هر روز بیشتر از گذشته احساس خوشحالی کند.

دیدگاهتان را بنویسید